Zwangerschap en sauna


Ben je zwanger en wil je heerlijk genieten van een dagje ontspanning? Dit kan bij SpaWeesp! Tijdens de zwangerschap kan je naar de sauna gaan wanneer je dit voor die tijd ook al regelmatig deed. Je dient wel extra alert te zijn tijdens de zwangerschap in de sauna. Wil je voor het eerst naar de sauna en je bent zwanger? Dan kan je beter wachten met je eerste dagje wellness tot na de zwangerschap.

Reserveer hier je dagje sauna

Je hoeft niet persé de sauna in om te kunnen ontspannen.


Waar moet je op letten?


  • Blijf niet langer dan 10 minuten in de sauna zitten.
  • Gebruik van de infraroodsauna en de zonnebank wordt afgeraden tijdens de zwangerschap.
  • Tussendoor is het van belang om goed te koelen
    en te drinken. 
  • Neem langere rustperiodes dan normaal. 
  • Maak geen gebruik van de sauna's met hoge
    temperaturen (90-95 graden). 
  • Neem plaats dichtbij de uitgang, dan kan je indien
    nodig de sauna gemakkelijk verlaten. 
  • Win bij twijfel altijd advies in bij je verloskundige of huisarts.

Voordelen zwangerschap en sauna


  • Tijdens je zwangerschap  kan je vocht vast houden. In de sauna zweet je veel, waardoor je vocht kwijtraakt.
  • De bloedsomloop en je cardiosysteem worden gestimuleerd.
  • Ontspanning is belangrijk tijdens de zwangerschap, als een sauna voor jou ontspannen werkt is dat zeker een voordeel!
  • Geniet van tijd voor jezelf en neem de rust die je verdient.

Tip: Boek nu bij je bezoek een Indiase hoofdmassage of een Facial Classic voor de ultieme ontspanning! 

Reserveer hier je behandeling

De eerste 3 maanden van de zwangerschap


De eerste drie maanden van de zwangerschap raden wij een bezoek aan de sauna af, zelfs als je gewend bent aan de hoge temperaturen in de sauna. Een plotselinge temperatuur wisseling kan een kwetsbare situatie zijn voor het embryo dat op dit moment flink in ontwikkeling is.

De laatste 6 weken van de zwangerschap


Tijdens de laatste zes weken van de zwangerschap kan je wel naar de sauna als je dit al eerder gewend bent. Echter adviseren wij de warme (kruiden)baden te vermijden. Vanaf zes weken kan er namelijk al enige ontsluiting zijn en heb je meer kans op een infectie. Afkoelen kan het beste in koude baden, onder de douche of afkoelslang.